Rechtsbijstand: Vergeet uw verzekeraar niet te verwittigen in geval van een geschil

Deel
FacebookLinkedInInstagram
E-news spetember

Wanneer er plots aanspraak gemaakt moet worden op de rechtsbijstandverzekering, is het een natuurlijke reactie om zo snel mogelijk contact op te nemen met een advocaat. Contacteer eerst uw verzekeraar om af te checken of dit geschil wel gedekt wordt door uw rechtsbijstandsverzekering! 

Het gebeurt regelmatig dat klanten pas na het betalen van de advocaatkosten contact opnemen met hun verzekeraar, dit kan ervoor zorgen dat D.A.S een tussenkomst kan weigeren. 

Vooraleer u op een tussenkomst van D.A.S kunt rekenen, moet u eerst het akkoord krijgen van de maatschappij. Eens zij de aanvraag behandeld hebben, kan er een poging tot een schikking gezocht worden met de tegenpartij. In tweede instantie zullen ze na gaan of het nodig is om een advocaat te mandateren om u bij te staan in uw dossier. 

 Zo kan u eventuele kosten vermijden en kan u altijd rekenen op een correct advies van een team van experts! 
 Voor meer informatie kan u contact met ons opnemen: info@curalia.be of 02/735.80.55